معرفی مدرسه
مدرسه دولتی شهید فهمیده دو تبریز در سال 1372 تاسیس گردید. این دبیرستان در یک موقعیت و استراتژی خاصی قرار گرفته و از فرصت های درون سازمانی و برون سازمانی مطلوبی برخوردار بوده و دبیران مجرب را جذب نموده و از پتانسیلی قوی بنام دانش آموز و اولیای فهیم را هر سال پررنگ تر از سال قبل در خود دیده است لذا هر ساله شاهد موفقیت چشم گیر در عرصه های علمی و ادبی وهنری و... هستیم و این یک موهبت الهی است.
نقش مسئولین مدرسه
ارتباط اولیای مدرسه با دانش آموزان بر اساس نقش پررنگ مدیریت جدید ارتباطی کاملا دوستانه و بر اساس احترام متقابل می باشد. در این بین دانش آموزان با آرامشی وصف ناپذیر نه تنها بین خود و مسئولین مدرسه هیچ مانعی احساس نمی کنند بلکه با طیب خاطر مشکلات خود را نیز آزادانه مطرح می نمایند.
کیفیت آموزشی بالا
مدیریت جدید ضمن جذب معلمین با تجربه و ایجاد تحول چشم گیر در امر آموزش نوجوانان این دبیرستان با ارتقاء امر آموزش و آزمون های مستمر و بازخورد اولیای محترم با برگزاری فوق برنامه روزهای پنجشنبه تحت نظر برجسته ترین معلمین با تجربه در سه درس پایه نقش بسزایی در ارتقاء علمی دانش آموزان ایفا می نمایند.
ارتباط موثر با اولیاء
مرتبط نمودن اولیای محترم با فعالیت های دانش آموزان و ارتباط تنگاتنگ ایشان با معلمین دلسوز در پیشبرد مسائل کمی و کیفی آموزش و برگزاری جلسات منظم با اولیای دانش آموزان در حضور معاون و مشاور گرامی و در جهت حل مشکلات تنها بخشی از ارتباطات گسترده مدیریت جدید محسوب می شود.
آغاز مدیریت جدید
با شروع سال جدید تحصیلی 99-98 مدیریت جدید دبیرستان دولتی پسرانه شهید فهمیده دو تبریز، جناب آقای مهدوی با رویکردی جدید و ارائه راهبردی نوین در امر آموزش و پرورش نوجوانان این مدرسه با روحیه جهادی تغییرات مهمی را جهت جذب معلمین نخبه و با تجربه تبریز اتخاذ نمودند.

اولویت اول :
اهمیت ارتباط با دانش آموزان
اولياي مدرسه مهم ترين وظيفه را در قبال رشد و شکوفايي دانش آموزان بر عهده دارند، چرا که پس از نهاد خانواده اين مدرسه است که که به عنوان دومين نهاد اجتماعي وارد عرصه بالندگي و شکوفايي نوگلان اين مرز و بوم مي شود و در صورت عدم توجه کافي به رويکردها و تصميمات، شاهد انحطاط و سقوط نسل ها خو اهیم بود

اولویت دوم :
ضرورت تجهیزات مناسب آموزشی
تردیدی نیست فضای آموزش و تجهیزات یکی از مهمترین عوامل توانمندسازی مدرسه است که نقش تأثیرگذاری بر کیفیت آموزشی و تربیتی دانشآموزان دارد. با توجه به الگوهای رفتاری کودکان در محیطهای آموزشی میتوان فضاهای آموزشی و ورزشی مدارس را طوری طراحی کرد که باعث جذابیت و لذتبخش بودن محیط مدرسه برای دانشآموزان باشد و همین امر نقش عمدهای در افزایش یادگیری دانشآموزان دارد